Thursday, February 26, 2015

Pembayar cukai boleh guna e-Filing mulai 1 Mac 2015

Pembayar cukai boleh guna e-Filing mulai 1 Mac


KUALA LUMPUR: Pembayar cukai boleh mengemukakan Borang Nyata Cukai Pendapatan (BNCP) tahun taksiran 2014 mereka melalui e-Filing bagi borang E, BE, B, BT, P,M, MT, TP, TF dan TJ mulai 1 Mac ini.

Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dalam kenyataan di sini hari ini memaklumkan tarikh akhir pengemukaan BNCP tahun taksiran 2014 secara borang kertas (manual) bagi borang E adalah pada 31 Mac; borang BE, BT, M, MT, TP, TF dan TJ bagi individu yang tidak menjalankan perniagaan (30 April); borang B, P, BT, M, MT, TP, TF dan TJ bagi individu yang menjalankan perniagaan (30 Jun).

"Pembayar cukai diminta segera mengemukakan BNCP mereka dan tidak menunggu saat akhir bagi mengelakkan sebarang kesulitan," menurut kenyataan itu.

e-Filing adalah aplikasi percuma yang disediakan oleh LHDN untuk memudahkan pembayar cukai melengkap, mengira dan mengemukakan BNCP secara elektronik melalui internet.

Aplikasi ini boleh dicapai terus melalui laman web ezHASiL di pautan https://ez.hasil.gov.my/ atau melalui portal rasmi LHDN www.hasil.gov.my.

Sebarang maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari portal rasmi LHDN di www.hasil.gov.my atau hubungi Pusat Panggilan di talian 1-800-88-5436. - Bernama


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...